onsdag den 14. maj 2014

YaZ Flower Power shampoo - den bedste shampo til hovedbundsproblemer


Når jeg nu er så sart med indholdet i det jeg bruger på mit garn, hvad bruger jeg så, når der er så høje krav til det?

Det skal jeg sige jer. Jeg har fundet denne fabuløse shampoo, der hverken indeholder silikone eller andet skidt, og som ikke tørrer hverken hovedbund eller hår ud. For det er så næste skridt... Jeg er jo totalt kræsen med, hvad jeg putter i fjæset. Ikke at det skal være dyrt - men det skal være GODT. Hvis du så den manke jeg render rundt med på 
hovedet, vil du sikkert give mig ret i, at sådan noget lækkert garn fortjener lidt luksus.

Og det er denne shampoo, der indeholder:


...Er det til at læse? Jeg kan afsløre, at det virker - til perfektion. Selvom det er til normalt hår, kan jeg sagtens bruge den. Shampoo skal i hårbunden - ikke i spidserne. Så putter jeg en masse silikone ned i hovedbunden, spærres den inde og kan ikke trække vejret = fedtet OG tørt hår til mig. Yay.
Eller not.

Kamilleshampoo indeholder - big surprise - kamille. Der holder hovedbunden i form. Zizypus modvirker kløe og allergi (bingo!), rosmarin holder skidtet frisk, brændenælde giver næring til rødderne (siger de...), og så er det jo aldrig skidt, når der er agurk i lortet. Og når det hele samtidig er økologisk, ja, så er der ikke et øje tørt. Henna nedsætter svie i hårbunden, agerpadderokke fungerer som en anti-age-ingrediens (havde jeg brug for hårbunden. For ... det er jo helt vildt belastende, som sådan en hårbund kan lugte, ikke? (!).
Læs mere om alle urterne her.

Hvad koster'n så?
Well, du skal nok op med pengepungen. Men har du hovedbundsproblemer er den alle 170 kroner værd. Jeg havde næsten givet op selv da jeg fandt denne her hos en Urtemoster i København.
Men man bruger næsten ingenting og efter noget tid får dit hår glansen tilbage. Så gør dig selv en tjeneste at smide den billige shampoo ud og prøv denne her. Den er selvfølgelig også fin til normalt hår uden problemer - du får bare lidt mere glans... og hvem vil ikke gerne have det?! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar