onsdag den 9. juli 2014

Anmeldelse: Macademia Rejuvenating Shampoo

Macadamia Rejuvenating Shampoo 300 ml.

Jeg har netop testet denne shampoo. I øjeblikket sender Billigvoks.dk en prøve ud af den, og jeg tænkte "why not?" - når man som jeg er ganske skudt i naturlige olier og produkter med ditto så burde det ikke være videnskab for burhøns at tænke den ville være good for something. Og måske især mit hår. Især når man nu har fri adgang til prøvepakken.

Macademia-shampoen indeholder både argan olie og macademia olie, og det er begge olier udvundet fra nødder. Macademia-olies fedtmolekyler er meget lig den olie (sebum) som hårbunden selv producerer, og derved skulle den være bedre til at trænge ind i både hår og hovedbund og gøre det lækkert. Og samtidig uden at der ligger fedtede rester tilbage i hovedbunden.

Det første jeg bemærkede, var at shampooen skummer en del - på den gode måde. Skummet er lækkert, tykt og blødt og trænger godt ind i både hår og hovedbunden. I de 10 ml. jeg testede var der rigtig meget shampoo, så en anelse mindre mængde ville nok være at foretrække ellers. Noget andet var duften. For dem, der sværger til parfumefri produkter, er denne shampoo nok ikke et hit. Duften er behagelig og let sød og blomsteragtig. Men diskret? Næppe. Ihvertfald ikke i badet.

Jeg var meget spændt på shampooen, da jeg tidligere har forsøgt mig med Urtekrams øko-shampooer, som de var rent ud sagt er noget L... til mit hår.
Derfor var jeg meget spændt på denne her, da min yndlingsmærke-shampoo har et relativt tyndt skum og godt kan gøre hårbunden en smule tør, fordi den virker mod skæl.

Da jeg havde rodet shampoen rundt i håret et minuts tid skyllede jeg den ud og blev positivt overrasket, da jeg kunne mærke, hvor godt mit hår havde taget imod. Der er sådan en speciel tekstur håret får, når den har fået noget godt shampoo... sådan en lidt finere og mere "ru" struktur. Som om det er åbent for den kommende balsam.

Min balsam er Redkens All Soft, så det var ikke noget helt skidt match, da All Soft-serien også indeholder arganolie. Så langt så godt.

Den første dag (på en meget varm dag), bemærkede jeg hurtigt, at håret ikke klaskede ret meget sammen, trods en 10-timers arbejdsdag med næsten 27 grader udenfor. Det var også virkelig blødt. Også de steder, hvor der ikke kom balsam i... Høhø.
Det andet jeg bemærkede var en god managebility på selve håndteringskontoen. Altså: Det klaskede ikke, det var rart og blødt - og det var ikke flyvsk. Jeg tilskriver det nøddeolierne.

På andendagen - efter en af de der tropenætter - vågnede jeg og hårbunden var ikke fedtet af cloggede residuale shampoorester. Hvis der er det, kan jeg som regel se det, når jeg har kløet mig, for der sidder et tykt lag inde under neglene af talg fra hårbunden.
Nope. Ikke noget af betydning.

Jeg har ikke prøvet at trække den til 3. dag. Men jeg vil næsten sige, at shampooen skal have lov til at supplere min faste pebermynte-sag på badehylden. Og jeg er ihvertfald helt sikker på, at jeg skal prøve flere ting fra serien i fremtiden...


Macademia Rejuvenating Shampoo

Ingredienser: 
Water, disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Cocoamide MEA, Decyl Glucoside, Macademia Integrifolia Seed oil, Argania spinosa kernel oil, camellia oleifera leaf extract, tocopheryl acetate, panthenol, linum usitatissium (linseed) seed extract, hydrolyzed vegetable protein PG-propyl silanetriol, glycerin, triticum vulgare (wheat) germ oil, glycereth-2 cocoate, plysorbate 20, citric acid, propylene glycol, phenoxyethanol, benzoic acid, cetyl betaine, glycol distearate, guar hydroxypropyltrimonium chloride, sodium benzoate, sodium lauryl lactylate, sea salt, potassium sorbate, polyquaternium-7, yellow 5 (CI 14700), blue 1 (CI 42090), hexyl cinnamal, limonene, linalool, butylphenyl, methylpropional, fragrance.

Forbehold for stavefejl. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar